Gästbok

De 25 senaste inläggen  Skriv ett inlägg


Skrivet av: Peter Tonér Inlagt: 2007-04-25 kl 12:46
Hej,
här kommer ett tips om ett lopp som går för tredje gången. Det måste vara Sveriges längsta årligen återkommande arrangemang. Det heter Stockholm-Göteborg NonStop och går i år den 21-22 juli.
Läs mer på webplatsen ultracyclingsweden.com!

Skrivet av: Lena Inlagt: 2007-04-24 kl 10:23
Kul berättelse med härlig inlevelse! Mer sånt Ola! :-)

Skrivet av: Guy S Inlagt: 2007-04-24 kl 10:12
Skönt att höra att Du kunde komma hem så snart Andreas. Hoppas att tapeten repar sig så fort som möjligt. Krya på Dig!

Skrivet av: Håkan Larsson Inlagt: 2007-04-24 kl 08:37
Jag visste väl att vi hade nåt att se fram mot - Hitchcock hade inte
kunnat göra det bättre (vare sig avsluta berättelsen eller cykla).
Tack Ola, riktigt bra kört!

Skrivet av: Peter E. Inlagt: 2007-04-24 kl 08:07
Sådärja. Visst känns det bra att få ur sig allt.

Skrivet av: Ola Inlagt: 2007-04-23 kl 21:48
Det blev väl lite abrubt slut på historien, men jag gör ett nytt försök med lite lugnare omgivning. Nåväl vi alla örebrocyklister i seniorklungan fick jaga för att komma i fatt tätklungan efter detta och gjorde det relativt snabbt liksom alla andra tror jag. Sedan var det relativt jämn körning till Borensberg ca 20 min körning, sedan hamnade så högt upp i klungan så jag tänkte varför inte pröva o se om klungan hänger med när jag börjar köra? Jag var då faktiskt i täten då totalt kanske en halvminut, därefter gick en person iväg, sedan släppte klungan iväg mig med när jag gick lite halvhårt uppför några slakmotor. Men det var jag som fick slak motor 2km senare i sidvinden när klungan drog på hårt och jag tappade rejält med mark (positioner). Efter ett tag så såg jag Tony segla förbi på vänsterflangen i hög fart i ett motlut medan jag kände att fossingarna började (tårna) började kylna av rejält. När vi kom till Borensberg centrum för andra gången (på hemväg Peter kanske 1-2km tidigare än du tog ett bad i ett dike för 2 år sedan) i ett motlut passerade Tony revy neråt snabbare än han hade gjort framåt. Då hade han åkt i ett hål och bakhjulspunkterat o fick åka på fälgen hem i ca 2 mil (Ingen kvastbil). Vattnet i mina skor hade dock börjat värmna o det var i i alla fall gott men jag körde nu relativt defensivt med tanke på tidigare test! Jag försökte dock ligga relativt långt fram (ca 30 plats kanske). Vi kom till mål precis under timmen efter långvarvet därefter körde vi 6 korta varv ca (6x6km). De första varven efter långvarvet kördes det rejält mot målgång där målrakan hade sidvind och är ett motlut så det sprack av då vid varvningarna. Den hårdaste varvningen åtminstone för mig så sprack det av 2-3 åkare precis framför mig till 10-12 st i täten, så jag spurtade förbi fick rygg på 1-2 st precis vid varvningen men då släppde de lucka till täten så jag fick försöka jaga vidare men syran gjorde sig påmind och jag lämnade över till 2 st som låg efter mig som körde på, men de orkade inte riktigt fram se nförökta jag igen men bakomvarande orkade inte hänga på mig så jag hamnade i ingemansland 1 km innan en grupp bakom mig kom ifatt o så var vi ifatt efter ett tag liksom en större del av klungan lite senare. Nästa varv var ungefär likadant denna gång var jag dock med. Om jag förstod det hela rätt var det då Micke o PN Thell tröttnade på vädret och i övriga förhållanden. Enligt Micke var han bakom mig i början av kortvarven men tappade positioner och hamnade för långt bak i klungan när det gick som värst. PN har ännu inte fått upp igångdrags styrkan ännu och var också han för långt ner i klungan när det gick som värst. Ensam kvar men eftersom vår radiokommunikation strejkade visste jag inte om det, (dessutom vår nya veteran teambuss på verkstad!!!, Peter när blir den klar??). På de sista avlutningsvarven kom först 3 i väg sedan 2 på sista varvet sedan spurt om 6:plats, blev 14:de i spurten lite besviken på spurten och/eller att man inte försökte något innan (Även om jag visste om att jag inte hade kapacitet för att lyckas?). Well 130 startande - 60 tog sig i mål 5+(35 i huvudklungan) så det verkar i alla fall som det var lite halvtufft ändå så det är bara se fram åt till Hammarö nästa helg!!

Mer fakta 40 i snitt 2 timmar, 60 i maxhastighet (rakan innan varvningen dock ej sista varvet, 3 dl sportdryck, 175 maxpuls (vid mitt "stötförsök" ej i spurten faktiskt) Fick kanske typ 7:pris fast jag blev 14:de ( Få tappra cyklister kvar vid nålområdet)! Nu får det vara bra,
Hare
Ola

Skrivet av: Håkan Larsson Inlagt: 2007-04-23 kl 21:12
Härlig "Östgöta-såpa" under utvecklande på forumet. Olas inledning
var en riktig "cliff-hanger"! Avsnitt 2 av pnthell förklarar en del,
men lämnar mycket outsagt. Nu undrar vi - vad hände sen? Tyckte
jag såg tre DNF i resultatlistan...

Skrivet av: pnthell Inlagt: 2007-04-23 kl 19:43
Jag fortsätter lite på referatet från Östgöta:
På backen låg det två cyklister och hindrade den framrusande klungan. Eftersom det var ca 120 startande cyklister låg jag cirka 300 meter efter täten före vurpan och 900 meter efter. Läget var perfekt för att prakticera maxpulsintervall. Klungan sprack av i mindre grupper som jag tog mig förbi för att sedan få en behaglig resa på sista rulle i kantvinden.

Skrivet av: Andreas K Inlagt: 2007-04-23 kl 19:22
Nu är jag hemma igen efter söndagens äventyr, jag kan gladeligen meddela att på vägen till matsalen höll jag samma tempo som de jag delade rum med inatt, (ett gäng på 90 +)
I övrigt har jag lite skrapor i tapeten men förhoppningsvis kommer jag snart upp på cykeln igen.

Skrivet av: Peter E. Inlagt: 2007-04-23 kl 17:02
Men Ola, du kan inte bara dra iväg så där och lämna oss med
en halv historia.

Skrivet av: Ola Inlagt: 2007-04-23 kl 15:28
Rapport Östgötaloppet Senior/Veteraner

Premiär för oss Veteranseniorer och vi får hoppas att det var det sämsta vädret för detta år. Regnet startande direkt när vi gav oss iväg, efter 500m beslöt sig 2 i klungan att lägga sig ner o vila, så det blev ett litet stopp, .... forts. på berättelsen lite senare nu måste jag dra!

Ola

Skrivet av: Robert Inlagt: 2007-04-22 kl 21:50
Det blev en skadefylld helg Andreas Stillfors vurpade på lördagen och skadade armbågen, som tur var ingen fraktur.
På söndagen vurpade Andreas Korff illa men klarade sig också utan frakturer ligger dock mörbultad kvar på Linköpings sjukhus för observation.
Uddevallas Sara Olsson vurpade också mycket olyckligt och slog ut många tänder även Emma Mills Karlskoga synade asfalten och får stanna på Linköpings sjukhus.
Vi får hoppas att det inte blir fler vurpor med sådana skador under säsongen.

Skrivet av: emilia f Inlagt: 2007-04-22 kl 20:13
självklart jacob, det är ju BARA ATT LÄGGA SIG I LEDET ;)

Skrivet av: Jacob Inlagt: 2007-04-22 kl 18:35
Grattis emilia! Jag sa ju att det skulle gå bra ;)

Skrivet av: Leif H Inlagt: 2007-04-22 kl 14:32
Här kommer en liten rapport från Emilias andra tävl. i Holland. Trots en kraftig förkylning med täppt näsa gjorde hon ett riktigt bra lopp över de 140 kilometrarna. Efter 7 mil kom en utbrytning med 9 åkare.T-mobile hade en åkare med, medans några lag hade 2.Då gav sportchefen order att hämta in dom 9. Det lyckades och loppet avgjordes med en klungspurt på ca 50 st. cyklister av de 104 som kom till start. Vann gjorde V-M-innan Voss med T-Mobiles Ina Teutenberg som tvåa Emilia gick in som 32:a. Hon fik beröm för att ha jobbat hårt för laget av sportchefen på T.MOBILES hemsida.

Skrivet av: Peter E. Inlagt: 2007-04-21 kl 16:48
Tio korsetcyklister trotsade motvinden i morse, målmedvetet trampande norrut mot Lindesberg. Fyra stycken vek av vid
Ervalla för en kortare runda. En riktigt kylig nordanvind bet ordentligt så skoskydden kändes rätt idag. Efter 2,5 tim och drygt 7 mil nådde vi kaféet i Linde. Efter fikat äntrade vi Siggebobacken från "rätt" håll. Mot Hammarby, Mogetorp fick
vi en härlig medvind, en skön återbetalning för slitet tidigare.
Fick ihop 15 mil idag. Just nu är det svårt att föreställa sig att vädret imorgon skall bli regn och rusk. Men om så blir fallet är det cyklar med skärmar som gäller vid korset kl. 10

Skrivet av: Anders Morris Inlagt: 2007-04-20 kl 14:52
Tja! Nu är Yellow Jello tillbaka på örebro-toppen gå in och rösta
www.na.se/kultur&noje/

Skrivet av: emilia Inlagt: 2007-04-20 kl 14:39
lycka till nu allihopa på tävlingarna i helgen och visa hur bra ni är :)
själv är jag tillbaka i holland efter att ha gjort test på bana i tyskland och imorgon väntar tävling

Skrivet av: Ola Inlagt: 2007-04-19 kl 10:12
Nu kan se lite bilder på var Karin o jag cyklade vid påsktid, se Karin:s hemsida www.karinaune.com. Till PN Thell m fl så känns det i nuläget som om jag bara tänker köra Östgöta loppet på Söndag.

Cykla intensivt med känsla!
Ola

Skrivet av: Ola Inlagt: 2007-04-18 kl 08:01
För kännedom!

Dear cycling fan,

For years the UCI has published on a regular basis a world ranking for cyclists, the so-called UCI-ranking (formerly known as FICP-ranking). In 2005, when the UCI introduced the ProTour and the Continental Cycling calendars, the UCI-ranking disappeared.

For various reasons we felt it was a shame that such world ranking ceased to exist. Therefore, we decided to compose this ranking ourselves. We have been doing this since 3 years now, in a most enthusiastic way.

As of today we want all information gathered during those last 3 years to be available to all the cycling fans from all over the world, by means of the new website http://www.cqranking.com For this special occasion we also present the new name for the ranking, the Cycling Quotient Ranking whereas the value of riders is expressed as a cycling quotient or short CQ.

Next to the CQ ranking you will find on CQranking.com extensive results of all UCI races since 2004, as well as significant info about riders and teams. By means of various search facilities and user-friendly navigation functions one can navigate through the website with links on riders, teams, races … One can also select sub-rankings using various criteria or compare the results of 2 riders in a “head 2 head”. The possibilities of our enormous database are almost unlimited.

Do you want to look up all top ten results of Paolo Bettini in 2006? Do you want to know who's the best Argentine rider in European races? Who are the best riders of the Astana team? You can find answers to all of these questions on our new website!

On top of this CQranking.com also has attention to women’s cycling. On the female part of our website, you will find all results of the international cycling races for women, the most recent CQ-ranking, all information about team compositions, information about riders …

Our rankings are available for your own usage, but in that case we expect you to provide a correct source notification.

In case you have additions, comments, improvements … regarding our website, you can always email us on info@cqranking.com.

Best regards,
The CQ-team.

Please check out our other websites www.gigabike.be and www.chicabike.be

Skrivet av: pnthell Inlagt: 2007-04-17 kl 18:44
Angående anmälan. Budskapet angående anmälan har gått fram. Hälsningar pnthell

Skrivet av: Fritz Inlagt: 2007-04-17 kl 07:36
John Doe>> Jag insåg syftningsfelet direkt men tänkte att folk förstår nog vad jag menar. Jag slänger om orden: Jag hörde på Parkhallens parkering om vurpan, som för övrigt måste skett någonstans runt Täby.

Skrivet av: Ann-Charlotte Inlagt: 2007-04-17 kl 06:59
Anmälan till tävling
Hej alla veteraner/seniorer, på styrelsemötet i går kväll diskuterades vem som skulle anmäla till tävlingar, och vi bestämde enligt följande, om ni cyklister bara ser till att anmäla er via anmälningsfunktionen på intranätet så ser vi till att anmälan görs till respektive tävling, så någon uppdelning är inte aktuell, så i stort kommer det att fungera som förra året förutom att personen som sköter detta kommer att bli annan än då.

Skrivet av: Inlagt: 2007-04-16 kl 17:34
vurpa han verkligen på parkhallens parkering?

Skrivet av: George Nebron Inlagt: 2007-04-16 kl 15:36
Jag vill passa på att tacka Frodde för en trevlig stund till mogetorp. Hoppas din lite längre tur gick bra.


Sida  1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13  14  15  16  17  18  19  20  21  22  23  24  25  26  27  28  29  30  31  32  33  34  35  36  37  38  39  40  41  42  43  44  45  46  47  48  49  50  51  52  53  54  55  56  57  58  59  60  61  62  63  64  65  66  67  68  69  70  71  72  73  74  75  76  77  78  79  80  81  82  83  84  85